Seperti tajuk di atas, aku telah compile beberapa perubahan yang terdapat pada saga flx hasil dari pembacaan artikel blog paultan.org dan funtastickodesign.
TransmisiFL = IAFM + 4Speed Mitsubishi gbox
FL = IAFM + 5MT Gearbox from Aichi Kikai/MMC, Japan
FLX = IAFM+ + 5MT Gearbox from Getrag
FLX = IAFM+ + CVT from Punch motive
Auto 4 speed Vs CVT 6 speed
FL = 2400-2500 rpm @ 80km/h
FL = 3000 rpm @ 100km/h
FLX = 2000 rpm @ 80km/h
FLX = 2500 rpm @ 100km/h
cvt cooler untuk gearbox cvt agar sesuai untuk cuaca malaysia
Suspensi nampaknya bab suspensi dah di tune sedikit sebab FL, BLM ada masalah sikit kalau dah tukar rim besar sikit kalau bawak ramai orang kat belakang nampak mendap belakang, aku pun dah tukar spring lain hari tu ada mamat dari kelantan jual memang best spring tu, tp dah lupa mana link, contact dia pun dah hilang gak..
FL = antirollbar 19mm
FLX = antirollbar 21mm maksudnya lagi tebal sedikit, spring rate 20%-30% lebih keras.
Tetapi masih mengekalkan level comfort dan juga 'proton ride and handling' disitu :)
Ruangan Enjin cvt executive
Fuel Consumption
Perubahan lain
FL = IAFM + 4Speed Mitsubishi gbox
FL = IAFM + 5MT Gearbox from Aichi Kikai/MMC, Japan
FLX = IAFM+ + 5MT Gearbox from Getrag
FLX = IAFM+ + CVT from Punch motive
Auto 4 speed Vs CVT 6 speed
FL = 2400-2500 rpm @ 80km/h
FL = 3000 rpm @ 100km/h
FLX = 2000 rpm @ 80km/h
FLX = 2500 rpm @ 100km/h
cvt cooler untuk gearbox cvt agar sesuai untuk cuaca malaysia
Suspensinampaknya bab suspensi dah di tune sedikit sebab FL, BLM ada masalah sikit kalau dah tukar rim besar sikit kalau bawak ramai orang kat belakang nampak mendap belakang, aku pun dah tukar spring lain hari tu ada mamat dari kelantan jual memang best spring tu, tp dah lupa mana link, contact dia pun dah hilang gak..
FL = antirollbar 19mm
FLX = antirollbar 21mm maksudnya lagi tebal sedikit, spring rate 20%-30% lebih keras.
Tetapi masih mengekalkan level comfort dan juga 'proton ride and handling' disitu :)
Ruangan Enjin cvt executive
Fuel Consumption
Perubahan lain