Special Sponsor



Rabu, 2 September 2009

Service ngv kit

Hari ni aku takde wat apa2, aku g bengkel installer ngv aku buat bulan 10 2008 ari tu. Aku datang saja nk service memandangkan ngv kit aku under warranty lagi. Lagipun rasa kereta cam berat je kalau nk pergi and then idling kadang2 lari.

After sales service bengkel installer tu memang superb, worker dia sanggup troubleshoot problem idling aku... lagi satu bila lama2 pakai ada bau kurang menyedapkan kuar lebih tepat lagi bau cam bau silikon hangit...


setelah duduk bengkel 1 jam masalah dikenalpasti. Diorang cuci throttle body dgn mixer ngv aku... bercarbon beb, hitam... lepas cuci bersih berkilat krum... pasang balik barang2 start enjin cam biasa la, sblm dgn selepas takde perubahan tapi bila aku test drive lancar je enjin macam enjin baru.



Stiker ngv bersize comel juga dilekatkan pd bumper depan custom aku... sbb stiker lama kat bumper lama... nk tanggalkan dah tak leh sbb gam kuat sgt... huhu

so, apa yang Encik Bob Prosboc (ketua zone SAC) cakap betul la... enjin ni kalau throttle body kotor idling jadi tak betul.... tp tak effect performance sbb idling tu kan semasa kereta berhenti, paling tinggi pun idling naik sampai 1200rpm, lepas cuci menten 850-900 rpm.. BTW milleage aku td 50K +++ KM... kos cuci murah jer..

Tiada ulasan: