Special Sponsor



Rabu, 20 April 2011

birthday wishlist

sedar tak sedar dah masuk 3 tahun berkereta dah macam-macam kenangan bersama dah dengan kereta aku ni. So far kereta masih gagah kacak meluncur dijalan raya :D

okeh oleh sebab dah lama x update ni la apa yang dah jadi kt kereta aku.

25 feb 2011 tukar tayar baru 4 set brand continental sport contact 1..
size 195/50/16 88v XL tayar lama made in china dah keluarkan bnyik berdengung bila check2 getah tayar dah keras, dah hampir botak. so wajib la tukar 4-4 biji.





tayar2 penah pakai sblm ni
goodyear ducaro GA 13'
falken 522 15'
falken 912 15'
hero milanza 16'

dekat 1k gak abis tapi ok la sbb tayar ni lagi senyap dari sebelum ni.




wax full body dah buat sebelum tuka tayar lagi, tapi kesan2 tar, calar2 still ada lepas wax cuma warna cat nampak naik semula la, aku buat kt kampung je wax dgn basuh rm40. Agak berbaloi jugak walaupun bende nampak remeh tapi kalau kereta kite pakai 5-6 tahun buat bende ni cat still cantik kira investment gak tu. Nak wax mahal ada jugak dalam 600-800 warranty 5 tahun tapi tak mampu pula.. hehe..



ngv set dah bukak - rujuk ngv service, masuk ngv . Dah selamat dibuka pada 21 jan 2011 dan dijual pd buyer. Sebab aku rasa makin lama guna kereta ni makin jimat plak, kalah kancil adik aku.. Aku pulak sekarang ni mmg memerlukan tempat boot yang luas teramat sangat untuk aktiviti aku sekarang ni so memang tepat la decision aku buat tu.


Insya-allah kalau ada rezki maybe kot2 dapat offer toyota prius or honda insight.. Nak cuba pakai juga. nk compare dgn fc yang aku dapat sekarang ni. Dengan cara pemanduan aku sendiri bukan main slow 40kmph bagi motor hybrid bergerak.. hehe.. kalau jimat leh la bg adik aku saga ni, kalau hybrid tak mampu saing2 saga aku sekarang jual je le.. Tp dalam 5-6 tahun kne standby duit tuk tuka battery pulak :D :D


tq buyer ! :D


roadtax stiker prosboc dah pasang ! tq2 kat Prosboc SBG crew, dan prosboc sbb mmg cun gilessss


22may tarikh 'lahir' kereta ni .. huhu..

Wishlist bday kereta :DDD:
1. enjin mits. colt/mivec ck dah cukup la.. hehe

Kalau dapat orang nk blanje aku enjin ni mmg best lah.. *fyi ni gambar dalam facebook orang lain bkan kereta aku.. warna je sama.. huhu

2. dashboard mivec ck + complete wiring

complete beb, manual lagi, digital aircond, retractable side mirror a.k.a side mirror auto flip.. nice..*fyi ni gambar dalam facebook orang lain bkan kereta aku.. warna je sama.. huhu

3. custom door trim utk fit dashboard mivec ck..

*fyi ni gambar dalam facebook orang lain bkan kereta aku.. warna je sama.. huhu
kadang2 aku terfikir gak saga blm ni saga boleh letak mivec kot...

4. rim 16 inch R3 :D :D



rim ni walaupun org cakap tengok lama2 bosan tapi bg aku tetap jadi pujaan hati.. huhu


Itu la wishlist aku. Harap2 tercapai :)

6 ulasan:

wan berkata...

nak tnya sket la.. kot2 bro nazri tau.. bape Rm rim R3 tu? berminat la nak pakai bila mampu nanti... hehehe.. tp kena tukar spring dulu la..

nazri berkata...

dalam 1k++ gak la

theanswer berkata...

brape kos nak pakai tayar 15" eh? tayar brand2 biase sudah ah.

bajukurung berkata...

slm..bro naz..nk mintk email leh x..nak attach pic..nk tanyer jenis spoiler yg sy berkenan tgk kat tenet..huhu..usha kat kedai x jumpa..kalu tau apa leh mintak tlg diorang orderkan...tq ya!

nazri berkata...

baju kurung : leh add fb http://www.facebook.com/nazri702
attach kt situ ye

nazri berkata...

@theanswer : tk silap aku tayar 15 sebijik dalam 150, rim dalam 900++
kalau trade in tayar skrg ni leh la dpt dlm 1300 kot.